|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Chocola
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Kesä 18, 2008 18:54:30 |
|
|
|
Mielestäni Apulanta on enimmäkseen sellaisten varhaisteinien angstausmusiikkia. Vähän aikaa mietein, että mikä siinä Apulannassa oikein mättää ja tulin siihen lopputulokseen, että ne kappaleet ovat liian negatiivisia. En kovin paljoa ole kyseistä bändiä kuunnellut, vain niitä radiossa soitettuja kappaleita, mutta niiden perusteella ainakin olen tätä mieltä. Onhan siellä jotain poikkeuksia, niin kuin varhaisemmassani viestissä mainitut kappaleet. Nämä uusimmat singlet ovat kyllä olleet tosi huonoja, oikeen ärsyttää kuulla ne radiosta. Eikä laulajan ääni ole mikään korvia hivelevä.
_________________ Cum venit tempus quod tu floruisti in ramis tuis
|
|
 |
|
 |
|
BlueIce
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Kesä 18, 2008 20:29:07 |
|
Liittynyt: La Loka 14, 2006 16:51:46 Viestit: 2461 Paikkakunta: Joensuu
|
Chocola kirjoitti: Mielestäni Apulanta on enimmäkseen sellaisten varhaisteinien angstausmusiikkia. Suurin osa Apulannan kuuntelijoista on yli 18 vuotiaita nuoria aikusia, jotka ovat kuunnelleet bändiä jo monta vuotta, osa on jo lähempänä kolmikymppisiä, jotka ovat kuunnelleet bändiä omasta teini-iästään alkaen. Teinejä bändi tuntuu aina väliajoin kiinnostaa (eteenkin Kiilan Armoihkutus aikoihin), mutta teinibändiksi Apulantaa en kutsuisi suurin surminkaan. Chocola kirjoitti: --ne kappaleet ovat liian negatiivisia. Sanoisin samaa ja siinä se viehätys juuri piilee. Itse jaksan kuunnella Apulannan musiikkia enemmän kuin kaupallisten kanavien "rakastan sinua, olet ainoani, sun kanssa olen ainiaan, tehdään lapsia, rakennetaan tulevaisuus, kuollaan keinutuoliin käsikädessä" lauluja, jotka jokainen kuulostavat aivan samalta. Silti on käsittämättömän suuri määrä positiivisiakin Apulannan kappaleita: Poistuisitko mun elämästäni, Mitä kuuluu?, Mato, Kilpikonna, Pöljä, Kolme vuotta (mennään naimisiin), Minä olen voittaja, Voiko tämä olla todellista ... Positiivisuus painottuu kylläkin aiemmille levyille, mutta ei bändiä nyt täysin negatiiviseksi voi väittää. Chocola kirjoitti: Nämä uusimmat singlet ovat kyllä olleet tosi huonoja, oikeen ärsyttää kuulla ne radiosta. Eikä laulajan ääni ole mikään korvia hivelevä.
Toni on myöntänyt, ettei hän osaa laulaa. Bändi ei kuitenkaan vedä keikkojaan playbackina kuten monet ison rahat bändit ja artistit ja siinä juuri piilee se punk: he soittavat omina itsenään. Kappaleiden arvosteluun en puutu, makuasia mikä makuasia. En minäkään pidä Traumasta, Armosta tai Koneeseen kadonneesta, enkä muuten monesta muustakaan Apulannan viime vuosien radiohiteistä: niistä on tullut liiaksi kulutustavaraa.
_________________ I know you kill me and I just can't get enough
|
|
 |
|
 |
|
Arianne
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Ke Kesä 18, 2008 21:03:33 |
|
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 00:08:48 Viestit: 959 Paikkakunta: Heaven?
|
|
Minäkin olen hieman eri mieltä tuosta, että Apulanta olisi vain jotain teinien angtausmusiikkia.. tai sitten itse kuulun siihen ryhmään. (;
Onhan se totta, että Apulannalla on aika "synkkiä" kappaleita, varsinkin uudemmat, mutta on heillä myös positiivisempia, kuten BlueIce tuossa luetteli.
Mielestäni kappaleet ei myöskään ole mitään pelkkää angtausta, sillä mielestäni Tonilla on hyviä sanoituksia. Kappaleissa on yleensä hyvät sanomat, vaikkakin ehkä hieman synkät. Silti niissä on aivan selvä ja realistinen sanoma. On myös kiva kuunnella vastapainoksi tällaista musiikkia sen sijaan, kun kuuntelisi jotain missä kaikki on niin hyvin.. Alkaa itseään pian masentaa. (;
Tykkään kyllä itsekin enemmän Apulannan vanhemmasta tuotannosta. Teit meistä kauniin -kappale on todella kaunis kappale! Mutta siis nämähän on tietysti mielipide asioita. (:
_________________ Tule tutustumaan Twilightin maailmaan... ~ Twilight-foorumilla. ~
|
|
 |
|
 |
|
Salaperäinen
|
Viestin otsikko: Lähetetty: Su Heinä 20, 2008 17:11:34 |
|
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 20:49:36 Viestit: 18 Paikkakunta: Kouvola
|
|
Itse tykkään Apulannasta, mutten itseäni nyt ihan faniksi sanoisi. En omista yhtään levyy, oon lainannut pari levyy kirjastosta, kuuntelen YouTubessa Apulannan biisejä. Mutta jos olisi mahdollista päästä Apulannan keikalle, menisin.
Vanhemmat biisit ovat parempii, mutta en oo kauheesti kuunnellut uudempii biisejä. Itse tykkään tälläisistä vähän synkistä biiseistä, sillä musta niissä on enemmän sanomaa kun iloisissa ja lempeissä biiseissä.
Mutta vaikka biisit ovat synkkii ne piristää, ihme kyllä. Enkä se johtuu siitä että tykkään Toni Wirtasen äänestä...
Parhaimpii biisejä on vaikee sanoo, mutta tykkään kai eniten Jumala-, Rumempi toistaan- ja Koneeseen kadonnut- biiseistä, mutta yhtikäs huonoakaan biisiä ei oo varmaan, kaikki on omalla tavallaan hyvii.
|
|
 |
|
 |
|
BlueIce
|
Viestin otsikko: Re: Lähetetty: Ti Joulu 30, 2008 22:56:42 |
|
Liittynyt: La Loka 14, 2006 16:51:46 Viestit: 2461 Paikkakunta: Joensuu
|
Salaperäinen kirjoitti: Rumempi toistaan- Pahempi toistaan. En tiedä, kuinka moni täällä on saanut käsiinsä Apulannan kymmenennen studioalbumin Kuutio (kuinka aurinko voitettiin?) mutta on myönnettävä, että minulle tuo levy kulminoi koko kuluneen vuoden 2008, erityisesti sen sanoman kautta: ydintalven jälkeen kasvaa aina jotain uutta vihreää. Kun ensimmäisen kerran näin levyn biisilistan, ajattelin ettei voi olla totta: pieni nimi pitää sisällään paljon sanahirviöitä. Ennustin, että tulen luultavasti pitämään kovasti "Kaikki sinun pelkosi" -kappaleesta, niin kuin kävikin. Mutta levyn ykkösbiisiksi nousikin yllättäen levyn viimeinen kappale: sitä ei ole tapahtunut aikoihin. Yleensä levyjen suosikkibiisini ovat olleet joko alusta tai keskeltä (mm. Attackin "Itkeväthän enkelitkin", Ehjän "...Silti onnellinen", Kolmen "Todella jossain", AKKM:n "007","008" sekä "010" [tämä on kyllä lopetusbiisi mutta poikkeus joukossaan], Plastikin "Odotus", "Maailmanpyörä", "Maanantai", Heinola 10:n "Muistijäljet", Hiekan "Faarao", Kiilan "Routa" ja "Pala siitä" sekä EVOEI:n "Kaivo" ja "Karman laina") joten siinä mielessä Kuutio tekee poikkeuksen, kun "Kirous" iski minuun kuin puukko. T. Wirtasen tykeimpiä tuotoksia. Levy on muutenkin äärimmäisen jykevä kokonaisuus ja minua ihan pelottaa, milloin tylsistyn siihen. Toivon syvästi, etten ikinä. Kuutio on minulle Apulannan paras levy AKKM:n sekä Plastikin rinnalla.
_________________ I know you kill me and I just can't get enough
|
|
 |
|
 |
|
Aleana
|
Viestin otsikko: Re: Apulanta Lähetetty: To Tammi 01, 2009 20:40:39 |
|
Liittynyt: Pe Elo 11, 2006 15:50:41 Viestit: 1131 Paikkakunta: Kouvola (Valkeala)
|
|
Jotkut Apulannan kappaleet ovat kyllä mielestäni hyviä. Etenkin tämä kipu kuolee huutamalla - on nyt suosikkini näistä Apulannan uusimmista kappaleista. Sanoitukset on kyllä aika hyviä. Apulannan musiikki on kyllä hieman muuttunut alkuajoilta, ja useimmat sanovat vanhan Apulannan olevan parempi, mutta todellisuudessa, itse en tiedä.
_________________ ************************************* Tule tutustumaan uudistuneeseen Taru Sormusten Herrasta -foorumiin!
|
|
 |
|
 |
|
Salaperäinen
|
Viestin otsikko: Re: Apulanta Lähetetty: Ke Heinä 21, 2010 23:39:56 |
|
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 20:49:36 Viestit: 18 Paikkakunta: Kouvola
|
|
Apulanta on yksi lempibändeistäni. Heillä on hyviä kappaleita kuten Mitä kuuluu?, ...silti onnellinen, Ravistettava ennen käyttöä, Samanlaiset kuin itse olen ja lukemattomat muut biisit.
Apulanta ei todellakaan ole negatiivinen bändi, laulut voivat olla synkkiä, mutta niissä on hyvä sanoma. Ja kaiken huipuksi he ovat hyvä livebändi.
Omistan viisi levyä plus pari kopiotua levyä. Tarkoitus on hankkia loputkin levyt. Levyjen lisäksi omistan myös Kesäaine-DVD:en ja Karaoke-DVD:en.
|
|
 |
|
 |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa |
| |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.
|
|
 |