Rekisteröidy  |  Kirjaudu sisään  |  Keskustelualue  |  Etsi  |  UKK

Etusivu » :: SISKONI ON NOITA // CHARMED :: » Jaksot

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 1x01. Kolmen voima (Something Wicca This Way Comes)
 Viesti Lähetetty: La Heinä 03, 2010 16:47:52 
Poissa
Vanhin
Vanhin
Käyttäjän avatar

1.01. Kolmen voima
(Something Wicca This Way Comes)

Phoebe Halliwell palaa takaisin San Franciscoon menetettyään työnsä, asumaan vanhempien siskojensa, Pruen ja Piperin, luokse. Myöhemmin hän löytää kirjan, Varjojen Kirjan, jossa kerrotaan noituudesta ja demoneista. Phoebe lukee voimien antamisloitsun ja se antaa siskoksille voimat, jotka heidän oli määrä saada. Tytöt huomaavatkin pian voimansa ja joutuvat totuttelemaan uuteen elämäänsä, joka on täynnä jännitystä, taikoja ja demoneja.

Ohjaus: John T. Kretchmer
Käsikirjoitus: Constance M. Burge

Vierailijat: Eric Scott Woods (Jeremy Burns), Matthew Ashford (Roger), Chris Flanders (Chef Moore), Lonnie Partridge (Serena Fredrick), Charmaine Cruz (hoitaja), Hugh Holub (farmaseutti), Francesca Cappucci (uutisreportteri).

Nippelitietoa jaksosta:
- Alkuperäinen esityspäivä Amerikassa 7.10.1998
- Esitetty Suomessa 13.9.1999, 4.6.2001, 7.5.2006
- Jakson nimi on viittaus elokuvaan Something Wicked This Way Comes (1983)
- Alkuperäistä pilotti-jaksoa ei koskaan esitetty televisiossa. Jaksossa Phoebetä näytteli Lori Rom ja Andyä Chris Boyd.
- Eric Scott Woods, joka näytteli Jeremyä, ei halunnut sanoa sanaa "bitch" (narttu) uskontonsa takia, joten joka kerta kun Jeremy sanoo sanan, on tilalla käytetty toisen näyttelijän dubbaamaa sanaa.
- Kohtaus jossa siskokset yrittävät karkoittaa Jeremyä nuken avulla, on kunnianosoitus elokuvalle "Noidat" (The Witches of Eastwick, 1987).
- Shannen Doherty oli kipeä ensimmäisten jaksojen kuvaamisen aikana, mistä johtuen hän näyttää kalpealta ja väsyneeltä.
- Piperilla on sininen jeeppi, jonka rekisteriote on 3B583Y8.
- Shannen Dohertyn piti alunperin esittää Piperia ja Holly Marie Combsin Prueta.
- Serenan asuntoa käytettiin myöhemmin jaksossa Muotoseikka siskosten isän, Victorin, hotellihuoneena.
- Sanomalehti jota Prue pitää kädessään jakson lopussa, on sama jota käytettiin elokuvassa "Isä sisäkkönä" (Mrs. Doubtfire, 1993)

* * *

Jaksojen arviointi on vapaamuotoista, mutta jos et keksi selkeää rakennetta kerrata jaksoa, voit käyttää allaolevia kysymyksiä apuna.

- Minkä arvosanan antaisit jaksolle asteikolla 4-10?
- Mikä oli lempikohtauksesi ja miksi?
- Mistä kohtauksesta et pitänyt ja miksi?
- Mikä juonenkäänne oli eniten mieleesi ja miksi?
- Mistä asioista pidit/et pitänyt ja perusteluja

Kuvia jaksosta -> Screencap Paradise
Katso jakso Youtubesta -> Osa 1 / Osa 2 / Osa 3 / Osa 4

WATCH ALONG AIKA 17.7.2010!

* * *

Tein epähuomiossa uuden aiheen, vaikka keskustelua jaksosta oli jo täällä. Sieltä voi myös lukea kävijöiden kommentteja jaksosta.

Piper: Paige, there will be no talk of testicle orbing in front of the child!

Profiili  

Viestin otsikko: Re: 1x01. Kolmen voima (Something Wicca This Way Comes)
 Viesti Lähetetty: Ke Heinä 21, 2010 20:38:46 
Poissa
Vanhin
Vanhin
Käyttäjän avatar

Ilmeisesti kukaan ei katsonut jaksoa kyseisenä ajankohtana, joten aloitan nyt sitten itse. En pystynyt itse katsomaan jaksoa viime lauantaina, koska olin matkoilla, mutta katsoin jakson tänään. Tässä hieman omia ajatuksiani siitä.

Arvosana jaksolle olisi ehkä 9. Olen nähnyt jakson niin monta kertaa, että se ehkä vie hieman sen hohtoa pois, vaikka kaikenkaikkiaan jakso on erinomainen aloitus sarjalle.

Pruen ja Andyn tapaaminen oli yksi lempikohtauksistani. Heti ensi hetkestä lähtien heillä oli ihan mieletön energia. Molempien äänenpainot oikein huokuvat kaihoa x)
Lisäksi pidin kohtauksesta jossa Prue ja Phoebe ovat apteekissa.

Pidin siitä, että kaikki oli vielä hyvin mystista ja realistisen oloista. Vaatteet olivat yksinkertaisia mutta kiinnostavia, tapahtumat etenivät järjen mukaan, noituus oli tuotu esille todella mielenkiintoisella tavalla. Musiikki luo ihanaa tunnelmaa ja olo on kotoisa jaksoa katsoessa. Jokin sarjan valaistuksessakin on todella miellyttävää, se vaikuttaa jotenkin pehmeämmältä.

Lisäksi oli ihanaa nähdä "vanhoja" hahmoja kuten Andya, Prueta ja Darryliä. Lisäksi Phoebe oli vielä mahtava, myöhemmillä kausilla hän alkoi käydä rasittavaksi välillä.

Odotan jo seuraavaa jaksoa, sillä en ole nähnyt sitä niin usein ja muistikuvat siitä ovat sumuisia.

Piper: Paige, there will be no talk of testicle orbing in front of the child!

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ke Heinä 21, 2010 23:16:39 
Poissa
Vasta syntynyt
Vasta syntynyt
Käyttäjän avatar

Arvosanani on 10. Täydellinen aloitusjakso, joka selittää tarpeelliset asiat alkuun.

Lempikohtaukseni olivat ne, milloin sisaruksen voimat ilmenivät ensimmäisen kerran. Ne oli kuvattu kaikki hyvin, ja varsinkin Piperin ilme oli näkemisen arvoinen.

Aloittelevina noitina sisarukset olivat juuri sellaisia kuin piti, epäileviä, innokkaita, eivät hallitse kykyjään yms. Alkujaksot ovat juuri parhaimpia kuin on vasta alkamassa tutustumaan hahmoihin, eikä tiedä kaikkea muutakaan vielä tai muista.

Tämä oli hyvä idea, en muuten olisi välttämättä katsonut Siskoni on noitaa netistä...

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ti Heinä 27, 2010 12:41:03 
Poissa
Graafikko
Käyttäjän avatar

Minä itseasiassa katsoin tämän jakson jo jokin aika sitten, mutta huomasin jaksotopicin vasta nyt.

Tykkään kyllä ihan tajuttomasti tämän jakson tunnelmasta, vielä näin pahimpien Charmed-aikojen jälkeenkin se koukuttaa, vakuuttaa ja pakottaa katsomaan vielä vähintään toisen jakson. Siskokset esitellään mielenkiintoisesti ja osuvasti, ja nyt kun katselin, en kyllä osannut sanoa kuka siskoista vaikutti suosikiltani (siis yleensä se on ehdottomasti Prue, mutta tässä jaksossa varsinkin jokainen lumottu on erityisen edukseen ja tasavahva).
En osaa kyllä sanoa, minkä numeroarvosanan antaisin, ehdottomasti kyllä yksi parhaista jaksoista ikinä. Lempparikohtauksia on tuo aprilliän mainitsema apteekki-kohtaus, ja lähinnä kyllä kaikki siskosten keskustelut. Rogerista en tykkää, todella "limainen" näyttelijäkin :lol:

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ke Heinä 28, 2010 12:44:57 
Poissa
Hyvä Henki
Hyvä Henki
Käyttäjän avatar

Itse katsoin jakson pari viikkoa ennen tuota lauantaita, suht hyvin siis vielä mielessä tämä jakso. Tässä on sitä ihanaa vanhaa Charmed-tunnelmaa, jonka huomaa erityisesti ensimmäisissä kausissa.
En pysty mainitsemaan tässä jaksossa asioita, joista en pitäisi. Kaiken kaikkiaan se on todella onnistunut. Sisarten elämään pääsee nopeasti jyvälle ja jokainen heistä on kiinnostava omalla tavallaan. Hauskaa on nähdä, miten erilaisissa tilanteissa sisaret saavat voimansa. Tykkään myös kohtauksesta, kun Phoebe on lukenut sen voimiensaamisloitsun, niin koko talo reagoi siihen ja siinä valokuvassa näkyy, miten sisaret lähentyvät ja tulevat Lumotuiksi.
Itsekin pidän apteekki-kohtauksesta, se on sellainen mikä jää mieleen.
Arvosanaksi antaisin mahdollisesti 9+. Anyway, kuitenkin loistava aloitus sarjalle. Ja btw, nuo nippelitiedot olivat mielenkiintoisia, läheskään kaikkia en tiennytkään.

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ti Elo 03, 2010 18:16:22 
Poissa
Lapsi
Lapsi
Käyttäjän avatar

Olen ollut viime aikoina vain pätkittäin kotona, joten siitä syystä katsoin jakson viiveellä ja siitä vielä hieman pidemmällä viiveellä saan vihdoinkin aikaiseksi kirjoittaa tännekin jotain tästä jaksosta.

Mä oon nähnyt ensimmäisen tuotantokauden jaksot melkoisen myöhään, sanoisin että vasta joskus vuonna 2004 tai 2005 eli sitä ennen ehdin jo nähdä vissiin ainakin kaudet 2-5. ellen ihan väärin muista. Ehkä siitä syystä ykköskausi ei merkitse mulle niin paljoa kuin monille muille, jotka liittävät sen Charmedin katsomisen alkuaikoihin. Mulle kakkos- ja kolmoskaudet on ne "ensimmäiset" Charmedit.

Jokatapauksessa pidän tämän jakson tunnelmasta ihan älyttömän paljon, siitä kuinka jo heti alussa sataa rankasti, ukkostaa, on synkkää ja pimeää, mikä saa heti aikaan jotenkin maagisen ja jännittävän ilmapiirin. Sitä ei enää uusimmissa jaksoissa ole! Myös henkilöhahmoista kiinnostuu heti, samoin heti ensimmäisistä repliikeistä käy hyvin ilmi se, millaisista persoonista on kyse. Apteekkikohtaus kuuluu myös mun suosikkeihin, samoin se kun Phoebe lukee ensimmäistä kertaa Varjojen kirjaa - se hetki on niin mahtava! Tykkään myös kovasti Prue- & Andy-kohdista, Andya on aina niin kiva nähdä pitkästä aikaa kun on katsonut muita kuin ykköskauden jaksoja. Myös jakson realistisuus on ihailtavaa, oon juuri katsonut 6. ja 7. kaudet pitkästä aikaa uudestaan ja niiden jälkeen on kiva katsoa jaksoa jossa taikuus on vielä täysin uutta ja tuntematonta, ei jokapäiväistä ja itsestäänselvää. Arvosanaksi antaisin .

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Etusivu » :: SISKONI ON NOITA // CHARMED :: » Jaksot