Rekisteröidy  |  Kirjaudu sisään  |  Keskustelualue  |  Etsi  |  UKK

Etusivu » :: OFF-TOPIC :: » Yleistä keskustelua

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
 Viesti Lähetetty: Su Elo 10, 2008 13:36:44 
Poissa
Toimittaja
Toimittaja
Käyttäjän avatar

Olen tässä kahden päivän aikana ostanut kuusitoista uutta elokuvaa.
ihan järjetöntä, mutta en voi vastustaa kiusausta, ku käppäilen anttilaan.
pelottaa vaan että kun kohta tulee synttärirahat niin menee kaikki elokuviin :)

muuten en ole paljon shoppaillu, mitä nyt joitain vaatteita ja laukkuja.
Kaikki rahat menee elokuviin.

Profiili  

Viestin otsikko:
 Viesti Lähetetty: Su Elo 10, 2008 19:07:57 
Poissa
Ihminen
Ihminen
Käyttäjän avatar

Itse kävin taas torikirpputorilla hieman "shoppailemassa" ja muutama paita & housut sieltä löytyikin. Tykkään kierrellä kirppiksillä, kun sieltä saatta löytää kaikkee ihanaa ja yleensä hyvinkin halpaan hintaan. En kyllä enää edes muista milloin olisin ihan oikeasti käynyt kaupoissa vaateostoksilla. Yleensä, kun rahat menevät mangaan/animeen tai DVD-bokseihin tai CD-levyihin. Shoppailu on kyllä ihan hauskaa puuhaa, mutta paljon siinä menee yleensä rahaakin...

Profiili  

Viestin otsikko:
 Viesti Lähetetty: Su Elo 10, 2008 20:19:22 
Poissa
Ihminen
Ihminen
Käyttäjän avatar

Shoppailu on maailman parasta puuhaa.
Tosin tässä viime aikoina on tullut osteltua sellasia asioita mitä ei haluaisi eli koulutavaroita ja varsinkin niitä lukion kirjoja. :roll: Kalliita, huh huh.
Uuden koululaukun ostin myöskin.
Ja eilen tuli ostettua hieno SuD:n (ja ei yllätä) t-paita.

vai ehkä vain uusi onnettomuus.
Tienviitat on katkenneet,
varmuutta ei ole.
Täytyy vain uskaltaa.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Shoppailu.
 Viesti Lähetetty: To Loka 01, 2009 21:49:42 
Poissa
Toimittaja
Toimittaja
Käyttäjän avatar

Ihan kamalaa, olen niin koukussa shoppailuun! Varsinkin nettishoppailuun, se on niin helppoa ja huoletonta kun klikkaa vaan pari kertaa niin saa jotain kivaa kotiin :)
Heti kun täytin 18 niin alkoi tää mieletön tavaroiden tilaaminen, varsinkin siis vaatteita ja elokuvia + nyttemmin myös pokkareita, saatan tilata viikossa 5-20 uutta leffaa, kymmenen pokkaria ja 80€ takin. Ihmiset ympärilläni ovat huolissaan :D

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ma Loka 05, 2009 17:15:30 
Poissa
Graafikko
Käyttäjän avatar

Mä oon aika sekava shoppailija :D
Siis, en tiedä olenko kamalan säästäväinen vai vastaavasti silloin tällöin tajuton tuhlaamaan. Netissä tein jonkun testin, jonka mukaan olen tosi kova kuluttamaan, mutta nautin yhtä paljon vaikka suklaalevystä kuin uusista farkuistakin. Sinäänsä melko lähellä todellisuutta (:

Luulin että alkaisin tajuttomana ostamaan kaikkea epäoleellista, siis karkkia tms. kun muutin kaupunkiin, mutta yllättäen en edes viitsi mennä kauppaan. Kaupungilla käyn tosi harvoin, jotenkin ei ole enää tähän "omaan" kaupunkiin niin suurta hinkua ostoksilla käynnin kannalta, kun se on ihan vieressä, ja jos nyt ostaa jostain H&Mstä jonkun vaatteen niin sehän vain sattuu olemaan joka toisella vastaan tulevalla. Ei kiitos.

Olen nyt syyslomalla menossa Lontooseen ystäväni kanssa, odotan innolla, ja aion jättää sen verran järjen offline-tilaan, että ostelen hyvällä omatunnolla sellaisia asioita, mitä huvittaa. Vaatteita ainakin haluan, ja koruja (:

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ma Loka 05, 2009 21:35:22 
Poissa
Toimittaja
Toimittaja
Käyttäjän avatar

pAigee kirjoitti:
Olen nyt syyslomalla menossa Lontooseen ystäväni kanssa, odotan innolla, ja aion jättää sen verran järjen offline-tilaan, että ostelen hyvällä omatunnolla sellaisia asioita, mitä huvittaa. Vaatteita ainakin haluan, ja koruja (:

Vau, no hei usko pois, ku pääset sinne londoniin ja varsinkin Primarkiin ja newlookiin ja topshoppiin ja miljoonaan muuhunki kauppaan niin sillon järjen ääni kyllä pienenee koko ajan... Tosi makeeta, oletteko menossa minne Lontoossa? Itse olin heinäkuussa kaverini kanssa ja maaliskuun eka päivä lähden yksin taas <3

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ti Loka 06, 2009 14:00:04 
Poissa
Graafikko
Käyttäjän avatar

Juu, ja Primark on kuulema vielä halpakin paikka (:

Hotelli on ihan hyvin sijoittunut, joku asema siinä oli ihan parin sadan metrin päässä.. Muistaakseni ainakin Circle Line menee siitä kivasti. Tämä siis ihan tällainen puhtaasti shoppailureissu, kahdesti aiemmin olen Lontoossa käynyt. Aiemmin ostin esimerkiksi Charmedin kaudet 3 ja 4.

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 15:11:59 
Poissa
Toimittaja
Toimittaja
Käyttäjän avatar

pAigee kirjoitti:
Juu, ja Primark on kuulema vielä halpakin paikka (:

Hotelli on ihan hyvin sijoittunut, joku asema siinä oli ihan parin sadan metrin päässä.. Muistaakseni ainakin Circle Line menee siitä kivasti. Tämä siis ihan tällainen puhtaasti shoppailureissu, kahdesti aiemmin olen Lontoossa käynyt. Aiemmin ostin esimerkiksi Charmedin kaudet 3 ja 4.

Onko minkä niminen hotelli, ettei vaan oltais asuttu samassa :D Ei oo pakko kertoa tietenkään :D Voi en malta oottaa että pääsen sinne taas. Ihan selkeesti minun tuleva asuinpaikka, kaverikin huomasi että miten jäi sydän sinne... ;D
Ja joo, Primark on HALPA, mutta sinne pitää sit mennä heti 9.00, muuten ette välttämättä mahdu oikein kävelee, ja sovittamaan vaatteita siellä ei pääse. Että kannattaa laittaa sellasta vaatetta päälle missä voi hyvin sovittaa siihen ylle :D

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 15:22:27 
Poissa
Graafikko
Käyttäjän avatar

Hei kiitos paljon vinkeistä! (:
Nyt ollaan menossa sellaseen hotelliin ku Reem, aiemmin olin jossain sennimisessä ku Queen's tms. Tosiaan syksy ei ehkä ole ihan niin jees vierailuajoitus kuin kesä, rikoin mm. sateenvarjonikin tänään... Mutta maanalaisellahan pääsee mukavasti.

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 23:00:21 
Poissa
Toimittaja
Toimittaja
Käyttäjän avatar

pAigee kirjoitti:
Hei kiitos paljon vinkeistä! (:
Nyt ollaan menossa sellaseen hotelliin ku Reem, aiemmin olin jossain sennimisessä ku Queen's tms. Tosiaan syksy ei ehkä ole ihan niin jees vierailuajoitus kuin kesä, rikoin mm. sateenvarjonikin tänään... Mutta maanalaisellahan pääsee mukavasti.

Juu ei mitään, kivaa että oon hyödyksi, tästä mun ja mun kaverin pitämästä blogista voit jotain muuta lukea meidän lontoon matkasta jos kiinnostaa :)
Ja tosiaan Primarkilla saattaa olla kassoille joku 30 metriä jonoa, jos ei enemmän, mutta toisaalta siellä on joku 10-20 kassaakin toiminnassa, ja yleensä sellaiset pankkimaiset vuoronumerot, jotka ilmoittaa milloin seuraava voi mennä ja mille kassalle, ja superpitkillä jonoillakin joutui odottamaan ehkä 5-15 minuuttia, että hyvin järkätty systeema :)
Mitäs muuta minulla voisi olla kerrottavaa. Oletteko menossa jonnekkin turistikohteisiin?

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ma Loka 19, 2009 18:29:01 
Poissa
Graafikko
Käyttäjän avatar

Aah, nyt on sitten shoppailuvaisto saanut täyttymyksensä taas hetkeksi. Ehdottomasti lempparikauppani on: TopShop. Oikeasti. Tajuton paratiisi, enkä edes huomannut ettei siellä välttämättä ole niin kovin halpaa (opiskelijakortilla -10% kertaostosta), kun vaatteet ja korut muuten niin taivaallisia. Ostin sieltä sellaisen lyhyen ja leveän barbie-paidan, harmaat pillifarkut ja kultaisen gemini-kaulakorun.

Primarkista mulle tuli H&M meets Ale-Makasiini -fiilis, mutta sieltäkin tarttui mukaan muutamia alusvaatteita, pari toppia ja paitaa, sukkahousuja, sukat ja kynsilakkaa. Ihan jees paikka, mutta vaatteet ehkä vähän liian perus minun nykyiseen ostelumakuuni (:

Uudet tanssikengät löysin £20 Schuhista, odotan innolla että huomenna pääsen niitä koittamaan! Mutta juu, muuten olen iloinen, että Suomessa taas olen, oli ikävä tärkeitä ihmisiä, eikä se shoppailukaan monena päivänä peräkkäin jaksa olla niin herkkua kuin luulisi.

Jecca: juu meidän piti käydä vaikka missä turistikohteissa, mutta päädyttiin ajelemaan randomilla metrolla ja busseilla, ja juoksemaan Oxford Streetin kauppojen ja hotellimme väliä. Tower Of London ja Tower Bridge käytiin ulkoapäin katsomassa, samoin vahdin vaihto Palacella + Big Ben ja London Eye. Ensi kerralla haluan käydä katsomassa jonkun musikaalin (:

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ti Loka 20, 2009 20:31:00 
Poissa
Lumottu
Lumottu
Käyttäjän avatar

Pakko sanoa, että olen ollut aika holtiton rahan kuluttuja viime aikoina.. Hieman hirvittää, enkä uskalla edes käydä katsomassa tilin saldoa. Minullahan on käytössä sellainen tili, jonne on säästetty rahaa aivan pienestä asti (ajokorttia varten), ja nyt kun tili on käytössäni, niin välillä ajaudun pahaan kiusaukseen.

Ostin viime viikolla talvitakin (69,90€) ja Vero Modasta ja Gina Tricotista sitten muutaman paidan sekä vyön. Sitten tilasin netistä erään Musen CD:n ja Humiseva harju-pokkarin ja tajusin, että pitäisi ostaa pian ensi jakson koulukirjat, joihin menee luultavasti n. 70 €. Sitten kun piti muka säästää noita rahoja, kun lähden viikon päästä Teneriffalle ja pitäisi saada käyttörahaa...

Hmm, en ole vielä viitsinyt puhua ostoksista mitään porukoille. Sinälläänhän minun ei edes tarvitsisi, sillä käyttöoikeudet ovat vain minulla. Ei pitäisi edes käydä noissa kaupoissa, kun tulee houkutuksia. :lol:

~

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ke Loka 21, 2009 13:50:20 
Poissa
Graafikko
Käyttäjän avatar

Minulla on sen verran onnellinen tilanne rahan kanssa, että vanhempani kustantavat minulle kaiken. Sen lisäksi minulla on jonkin verran tilillä säästöjä ja lahjarahoja, plus tietysti ne olemattomat summat, jotka olen "kesätöilläni" ansainnut.

Koulukirjat kyllä on ihan turhan kalliita :( Mutta onneksi joitain ainakin voi lainata kavereilta.

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ke Loka 21, 2009 18:33:16 
Poissa
Vanhin
Vanhin
Käyttäjän avatar

Oikeastaan pohjimmiltani vihaan shoppailua. Vartaloni on jotenkin kumman mallinen, eikä oikeankokoisia vaatteita tunnu löytyvän. Siksi usein turhaudun. Lisäksi monet vaatteet ovat epäkäytännöllisiä (maalla ei paljon korkkareilla ja legginseillä talvella kävellä) ja kalliita (kun on tottunut että pienenä sai vaatteita sukulaisilta ja isommilta sisaruksilta, niin kyllä sitä on kasvanut hieman "nuukaksi").

Vaatteet ovat kyllä kauniita, sen myönnän, ja ihailenkin erilaisia tyylejä. Suosikkini ovat monet rock-tyyppiset, goottimaiset tai vintage-vaatteet. Useimmat niistä eivät vain istu minun päälleni.

Joskus vaatteita kuitenkin on ostettava ja silloin saatan ostaa muutaman pitkäaikaisen vaatteet (esim. talvitakki, talvikengät, kesäkengät jne.) Yritän löytää mahdollisimman laadukkaita, jotka kestäisivät pitkään. Silloin saatan upottaa rahaa niihin enemmänkin, mutta pyrin miettimään tarkasti mitä tarvitsen ja käytän, koska opiskelijana ei paljon rahoha jaella.

Tänään turhauduin todella pahasti muutamaan shoppailijaan. Minun oli tarkoitus ostaa joku hieman "ohuempi" villapaita, koska entiset ovat liian tuhteja takkini alle (kädet eivät liiku hyvin) tai niitä ei ollut enempää kuin yksi. Minulla oli siis ainoastaan yksi sovitettava vaate ja lähdin kohti sovituskoppia. Tämä nainen kuitenkin kiilasi eteeni ja naurahti vain ilkeästi kun meni tahallaan sinne vuorollani. Sen jälkeen hänen kaverinsa tuli vielä hänen mukaansa ja he pitivät jonkun muotishow'n siellä. Toisen puhelin soi ja tämä alkoi selittämään ummet ja lammet siitä miten he ovat nyt kaupungilla ja sovituskopissa ja plaa plaa.
Minä sitten turhautuneena odotin verhon takana ja teki oikeasti mieli huutaa ettei sinne sovituskoppiin ole tarkoitus jäädä asumaan. Argh.

Piper: Paige, there will be no talk of testicle orbing in front of the child!

Profiili  

Viesti Lähetetty: Pe Touko 28, 2010 16:23:29 
Poissa
Lapsi
Lapsi
Käyttäjän avatar

Mä shoppailen tosi vaihtelevasta ja melko harkiten.

Vaatteita varsinkin ostelen erittäin satunnaisesti, joskus iskee oikein kunnon shoppailuinnostus ja silloin saattaa lyhyessä ajassa vaatekaappiin ilmestyä paljonkin uutta, mutta yleensä en hirveästi jaksa shoppailusta innostua. Voi mennä useampikin kuukausi niin, etten osta juuri mitään. Hintahaitarikin vaihtelee suuresti, yleensä ostan suht halpoja vaatteita, mutta aina silloin tällöin vastaan tulee jotain kalliimpaa mikä on "pakko saada" ;). Myös kunnon talvitakkiin, ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin kuluu yleensä enemmän rahaa, mutta ne sitten ovatkin käytössä useamman vuoden.

DVD:itä, kirjoja yms. ostan melko säännöllisesti, mutta harkiten, yleensä silloin kun sattuu löytymään jotain edullisesti ja on ylimääräistä rahaa.

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ma Kesä 21, 2010 11:43:39 
Poissa
Graafikko
Käyttäjän avatar

Ostin tässä viime viikolla uudet kengät ja Christina Aguileran levyn, aah... Molemmat olivat kyllä hyvät ostokset, koska tuota levyä olen odottanut niin kauan, ja koska edellisissä kävelykengissäni ole pohjassa viilto, josta meni aina märällä säällä vettä sisään. Nyt koitan olla ostelematta suuresti mitään, vaikka Roswellin ja Täydellisten naisten boksit kyllä houkuttais... Olen siis menossa serkkuni kanssa ensi kuussa Pariisiin, ja siellä toivottavasti on hyviä (ja halpoja) kauppoja. Jos joku on käynyt tuossa mainitussa kaupungissa, niin haluaisiko valaista shoppailumahdollisuuksia, vinkkejä missä on mitäkin jne.?

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ke Kesä 23, 2010 19:53:41 
Poissa
Vanhin
Vanhin
Käyttäjän avatar

Kävin tänään shoppailemassa, sillä etsin serkkuni häihin mekkoa. Löysin KappAhlista kivan kevyen mekon ja siihen sopivat korut. Rahaa kyllä paloi kaikkeen muuhunkin ja nyt saa kyllä jarrutella taas loppukuun että riittää rahaa muuhunkin elämiseen. Usein tulee shoppailtua niin, että pitkään aikaan ei osta mitään ja sitten ostaakin kerralla paljon kaikenlaista pientä. Eniten rahaa, jos puhutaan siis ulkonäöllisistä asioista, menee kyllä koruihin jotka ovat heikkouteni. Nytkin tuli ostettua kuusi korvisparia.

Piper: Paige, there will be no talk of testicle orbing in front of the child!

Profiili  

Viesti Lähetetty: To Kesä 24, 2010 18:36:10 
Poissa
Toimittaja
Toimittaja
Käyttäjän avatar

Mä olen tässä viime postauksen jälkeen onnistunut itseni saattamaan mukaviin velkoihin, H&M tili lähti vähän käsistä ja nyt niitä vaatteita maksetaan sitten kerran kuussa mukava summa pois. Tosi paljon shoppailen vieläkin, olen nyt reilun kuukauden asunut omassa kämpässä, että silleen oon alkanut miettimään ennen kun ostan, mutta silti discshopit ja cdonit yms on saaneet musta niin hyvän kanta-asiakkaan...

Profiili  

Viesti Lähetetty: Pe Kesä 25, 2010 12:53:25 
Poissa
Toimittaja
Toimittaja
Käyttäjän avatar

Minulla suurin shoppailun lisääntyminen kohdistui vuoden alkuun, jolloin a)muutin uuteen kämppään ja b)aloin saada palkkaa opintotuen sijasta. Uuteen kämppäänhän en tietenkään voinut millään hyväksyä entisiä Kajaanista tuotuja sohvaa ja sohvatuoleja. Syynä käytin sitä, että ne olivat aivan liian suuria pienempään kämppääni ja toisaalta en koskaan pitänyt niistä. Hankin siis uuden sohvan, jonka kanssa kaikki ei mennyt ihan niin kuin oli suunniteltu. Tietysti uuteen kämppään piti saada keittiöön uudet verhot ja pöydälle verhoihin sointuva pöytäliina. Muuten en tainnut hankkia mitään muuta uutta tähän kämpääni, koska se on muutaman neliön ´pienempi kuin entinen kämppä, joten tavaraa joutui muutenkin karsimaan niin uutta ei viitsinyt hankkia. Nyt olen kuitenkin innostunut taas hankkimaan kirjoja. Suomalaisen 3 pokkaria 10 alesta on tullut jo pari nippua haettua. :) Äitille tietysti kerroin perusteluna sen, että kun opiskelujen loputtua tenttikirjat ja oparin materiaalit lähtivät hyllystä niin sinne jäi kolme hyllyä ihan tyhjää niin pitihän ne jollain täyttää. Jotenkin äiti ei arvostanut ajatusta. :)

I've got news for you, Michael. "Trust me" means absolutely zero inside these walls. (Prison Break)

talitintin teokset / Bannereita 10.8.2010

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 05, 2010 19:52:53 
Poissa
Lapsi
Lapsi
Käyttäjän avatar

Arg, mulla alkaa muodostua kohta ongelmaksi dvd-boxien ostelu, varsinkin netistä kun saa tilattua niin helposti ja vieläpä melko edullisestikin... Onhan se kiva, kun hylly täyttyy reipasta vauhtia ja katseltavaa riittää, mutta rahaa kuluu myös kivasti. Nyt oon päättänyt hieman hillitä tahtia ja kerätä boxeja rauhallisempaan tahtiin, katsotaan onnistuuko :)

Profiili  

Viesti Lähetetty: Su Heinä 11, 2010 21:20:16 
Poissa
Hyvä Henki
Hyvä Henki
Käyttäjän avatar

Itse olen kerran päässyt kunnolla shoppailemaan ulkomailla Nizzassa ollessani viime keväänä. Voi sitä kauppojen paljoutta, ja suht halpaakin oli useimmissa liikkeissä. Jos kavereiden kanssa suunnitteilla oleva matka ensi kesäksi toteutuu, pidän kyllä huolen, että pääsen taas vähän ostelemaan, tai ainakin haikailemaan, kaikkia ihania eksoottisia vaatteita. :) Sitä tulee ihan mielellään shoppailtua niin Suomessa kuin ulkomaillakin.
Voisin silti väittää, etten kovin tuhlaavainen ole. Shoppailen useimmiten silloin, kun oikeasti tarvitsen jotain, esim. uuden paidan, farkut tai muuta. Viimeksi olin kaverini kanssa shoppailemassa 2-3 viikkoa sitten, ja pitkästä aikaa vietimme aikaa oikein kunnolla shoppailun merkeissä, aikaa vierähti 4-5 tuntia. En kuitenkaan ostanut kuin yhdet legginsit ginatricotista, joita olin jo aiemmin käynyt katsomassa ja sovittamassa etukäteen.
Ensi viikonloppuna menen häihin, ja tarkoitus olisi käydä katsomassa jotakin kivaa kesäistä mekkoa, mikäli sellaisen löydän. Jos sitten totaalisesti ihastun johonkin tiettyyn, niin eiköhän se sitten tule ostettua.

Profiili  

Viesti Lähetetty: Su Heinä 18, 2010 12:21:18 
Poissa
Graafikko
Käyttäjän avatar

En juurikaan tykkää shoppailusta. Joskus ostelin ihan älyttömästi leffoja ja levyjä, mutta nyt en osta kuin levyjä hyvin harvoin. Vaatteita ostan aika normaalilla tahdilla ja muuta materiaa en kai kauheesti osta. Ylimääräiset rahat menevät säästöön (??? kiva mummo-olo), matkoihin ja sosiaaliseen elämään (leffassa käyminen, ulkona syöminen, baarit yms.) :)

Profiili  

Viesti Lähetetty: Ti Heinä 27, 2010 17:48:23 
Poissa
Graafikko
Käyttäjän avatar

Pariisi nähty, enkä kyllä ostanut hirveästi mitään, kun koko ajan skeptisesti mietin että tarvitsenko oikeasti. Muutamat hyvät kaupat kuitenkin tein, esimerkiksi mustat, korkeakorkoiset kävelykengät 20€. Siellähän siis oli niitä Louis Vuittoneita ja kenkäkauppoja, joissa yksi kenkäpari oli lähemmäs tuhatta euroa, mutta yllättävästi myös tuollaisia lähes pilkkahintaisia kauppoja, eikä ne vaatteet niissäkään ollut mitään viromaisia markkinavaatteita.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 73 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Etusivu » :: OFF-TOPIC :: » Yleistä keskustelua